środa, 22 sierpnia 2012

Cykl Dary Anioła

Autor: Cassandra Clare
Wydawnictwo: Mag
Tytuł oryginału: The Mortal Instruments: City of Bones, City of Ashes, City of Glass, City of Fallen Angels.
Ilość stron: Jak na taką trylogię to zdecydowanie za mało!

Każda minuta spędzona z cyklem "Dary Anioła", to niesamowity świat, otoczony Nocnymi Łowcami, Światem Podziemnych, miłością, prawdziwą przyjaźnią, żalem, śmiercią i tęsknotą...
Miasto Kości jest... inne. Inne w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Tak właściwie, to brakuje mi słów, żeby przekazać Wam, przynajmniej w części, jak  zdumiewający jest cały cykl.

Główna bohaterka to piętnastoletnia artystka, mieszkająca z mamą na przedmieściach Brooklynu. Clary, wraz ze swoim najlepszym przyjacielem,Simonem,  przeżywa przygody, które w realnym świcie zwykle się nie zdarzają.
Poznaje Jace'a, który okazuje się być... Pogromcą Demonów- Nocnym Łowcą! Z resztą tak jak jego przyszywane rodzeństwo: Alec i Isabelle. Zazwyczaj Przyziemni ich nie widzą, bo są pozbawieni magicznego Wzroku, pozwalającego widzieć nadprzyrodzone rzeczy. Więc, w takim razie, jakim cudem Clary poznała Jace'a ? Jak już się pewnie domyślacie, Clary, nie jest człowiekiem, chociaż sama tego nie wie. Razem z nowymi przyjaciółmi, próbuje odgadnąć tajemniczą zagadkę z przeszłości. Podczas magicznej przygody Clary poznaje nowych  ludzi, tak jak i samą siebie. No cóż, oczywiście tak jak każda nastolatka, najbardziej stara się bliżej poznać Jace'a. W końcu która nie oparłaby się blond włosom,umięśnionemu ciału , sarkastycznemu uśmiechowi  i lwim oczom ? Jednak Jace wcale nie opiera się urokowi Clary. Dlaczego ?
Bo może po prostu ją kocha?


W dalszych częściach Miasta Kości, czyli Mieście Popiołów i Mieście Szkła, bohaterowie zmagają się z
mrocznymi demonami, niesprawiedliwością, odrazą i odrzuceniem. Szokująca prawda przerazi wszystkich.

Tą trylogię czytasz szybko, wchłaniając każde pojedyncze słowo. Dlaczego ? Bo nie możesz doczekać się co będzie dalej!

Czy polecam ?
Oczywiście !
Moja ocena 10/10
                                   Weronika

10 komentarzy:

  1. Fajny blog. Będę do was od czasu do czasu zaglądać. :) mój blog - stronica-08.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie chciałabym być niegrzeczna, ale "Dary anioła" to nie trylogia. Ten cykl będzie miał 6 książek, z czego po angielsku wyszło już 5. :)Ale nie po to tu weszłam. Chciałabym wam polecić stronę lubimyczytac.pl, oczywiście jeśli jeszcze o niej nie wiecie (jakby co to jestem na tej stronie pod nickiem Nataliaxd). :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za uwagę, lecz pragnę zauważyć, że na pierwszej stronie tej książki pisze: Trylogia. A Mechaniczny Anioł, czyli prawdopodobnie to o czym mówisz, to jest to co działo się sto lat przed wydarzeniami opisanymi powyżej.
    Weronika.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na potwierdzenie mojego zdania link - http://www.cassandraclare.com/my-writing/novels/. "The Mortal Instruments (6 books)"

    OdpowiedzUsuń
  5. No i w Polsce ukazały się już 4 części 'Darów anioła' (te wymienione przez ciebie powyżej oraz "Miasto upadłych aniołów").

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, masz rację tylko, że mi chodzi o to że "Mechaniczny Anioł", "Mechaniczny" Książę, i "Miasto Upadłych Aniołów" to wydarzenia opisane 100 lat wcześniej przed "Miastem Kości" :PP.

    Ale może masz rację... Sugerowałam się tym, że na pierwszej stronie "Miasta Kości" piszę trylogia. Prawdopodobnie wtedy autorka nie wiedziała, że napisze jeszcze 3 części :PP.
    Miłego Dnia, Weronika. ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. A o tym, iż Piekielne maszyny są Preqelem 'Darów anioła' to wiem. No, ale jakby na to nie patrzeć będzie 6 części, czyli jednak nie trylogia. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślisz, że te Piekielne Maszyny będą fajne ? ;> Mnie jakoś do tego nie ciągnie, ale może kiedyś... ;)

    Dary Anioła były świetne, ale myśl, że będę czytać Dary Anioła i nie będzie tam Jace'a mnie przeraża... ;PP
    No bo Jace jest taki fajnyy <3
    Weronika

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja osobiście nie czytałam ani Darów Anioła ani Piekielnych Maszyn, ale moja kuzynka bardzo mi polecała Dary anioła. Mówiła że są świetne, więc jak tylko zobaczę je gdzieś w bibliotece to od razu się na nie rzucę. A co do Piekielnych Maszyn to zacznę je w tym roku szkolnym (prawdopodobnie na wiosnę) :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To super :PP Jak przeczytasz to daj proszę znać czy fajne;D
    Pozdrawiam, Weronika ;*

    OdpowiedzUsuń