środa, 1 sierpnia 2012

Ostatnia Piosenka

Autor: Nicholas Sparks
Wydawnictwo: Albatros
Tytuł oryginalny: The Last Song
Ilość stron: 445
Ostatnia Piosenka to fenomen ! Przeczytałam ją w zaledwie jeden dzień. Wciągnęła mnie tak bardzo, że byłam zła kiedy ktoś mi przeszkadzał w czytaniu. Na własnym doświadczeniu stwierdzam, że książki nie ocenia się po okładce. Zobaczyłam ją na półce u siostry i od razu pomyślałam: O Boże następny tandetny romans. Ale nie ! Ostatnia piosenka nie opiera się tylko na wakacyjnym zauroczeniu. Jest przede wszystkim o rodzinie i prawdziwej miłości.

Ronnie to zbuntowana siedemnastolatka, która mieszka w Nowym Jorku, z mamą i młodszym bratem Jonah.    
O swoim ojcu nie myśli wiele: zostawił ich kilka lat temu i rozwiódł się z matką. Dziewczyna nienawidzi go za to. Zapowiadają się najgorsze wakacje. Dlaczego ? Bo Ronnie musi spędzić wakacje w małym miasteczku w Karolinie Północnej wraz z ojcem i bratem. Ale przecież dziewczyna nie przewidzi, że te wakacje zmienią jej życie... na zawsze.
Pierwszego dnia po przyjeździe, Ronnie spotyka przystojnego siatkarza Will'a. Jest w nim coś pociągającego i tajemniczego. Dziewczyna myśli o nim całymi dniami i marzy aby znów go spotkać. Niepozorna historia o żółwiach morskich zbliża ich do siebie. Ronnie ma lepszy nastrój dzięki czemu zbliża się także do ojca. Spędza z nim więcej czasu... tak jak i z Will'em. Ronnie zakochuje się w nim. Z wzajemnością. Gdy dziewczyna jest w pełni szczęścia pojawiają się kłopoty. Jej chłopak a zarazem najlepszy przyjaciel jest przy niej cały czas i bardzo mocno ją wspiera w trudnej sytuacji. Dla Ronnie rodzina, Will i Bóg stają się priorytetami. Dziewczyna jest na dobrej drodze do wspaniałej przyszłości.

Gdy kończyłam czytać Ostatnią Piosenkę płakałam. Coraz bardziej z każdym rozdziałem, z każdym słowem.
To naprawdę wartościowa powieść; ukazuje prawdziwe oblicze życia, uświadamia nam co znaczy kochać i pomagać.
Ocena: 9,5/10
 
                                                                                                                            Weronika

2 komentarze:

  1. Oglądałam film, który jest jednym z moich ulubionych, więc po książkę z pewnością sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację film jest niezły ;)
    Polecam Ci książkę jest niesamowita !
    Weronika

    OdpowiedzUsuń