niedziela, 19 sierpnia 2012

Mały Książę

Autor: Antoine De Saint-Exupery
Tytuł: Mały Książę
Tytuł oryginalny: Le Petit Prince
Wydawca: Wydawnictwo Muza S.A.
Data premiery: 1943 rok (przepraszam ale nie jestem pewna)
Ilość stron: 128

Mały Książę to najpiękniejsza poetycka opowieść o poszukiwaniu przyjaźni, bliski jest sercu każdego czytelnika dzięki swojej nieprzemijającej mądrości. Od 1943 roku jest wydawana w milionach egzemplarzy na całym świecie.

Zawsze milo wracam do książki Antoine'go De Saint-Exupery, Mały Książę. Ktoś kiedyś zapytał mnie:
- Dlaczego?
- To bardzo proste, ta książka jest magiczna - odpowiedziałam.
Mój przyjaciel się skrzywił i po raz kolejny zapytał.
- Jak to magiczna? Przecież nie ma tam za wiele magi.
- Źle na to patrzysz - oburzyłam się. - Nie chodzi mi o tą magię, którą widać na pierwszy rzut oka, chodzi mi o "ukrytą magię".
- Nadal cię nie rozumiem - posmutniał.
- Posłuchaj - powiedziałam stanowczym tonem. - To bardzo proste. Gdy czytam tą książkę to tak jakbym unosiła się na delikatnej chmurce, albo latała w "przestrzeni szczęścia". Książkę tą czyta się tak szybko i łatwo, że aż nie chcę się przerywać tej wspaniałej chwili. Myślę, że sam musisz się przekonać i przeczytać tą książkę.

Lekturka ta, to opowieść o poszukiwaniu przyjaźni. Mały Książę mieszka na asteroidzie B-612. Podróżuje po wielu planetach oraz spotyka tam bardzo różnych ludzi. Jakich?

Przekonajcie się sami!

 
to nasz Mały Książę ;)

Ocena: 6/10 (może zdziwiła was moja ocena, ale to tylko dla tego, że to książka nie w moim stylu)
                                                                                                                          Kasia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz